הסכנה – רטיבות

איטום גגות

תהליך של איטום גגות נועד כמובן כדי לעזור לנו למנוע רטיבות, נזילות ושאר מפגעים שמגיעים עם תחילת החורף. העונה הרטובה גורמת לנזקים רבים בבתים שאין בהם איטום ובידוד נכון, הן בגגות הבתים והן בפתחי החלונות, המרזב והדלתות. רטיבות היא לא סתם בעיה קוסמטית שהורסת את הקירות ומשבשת את המראה של הבית, אלא גם יכולה להזיק באופן משמעותי לבריאותם של מי שמתגוררים בתוך הבית. מאמר זה שופך אור על נושא הרטיבות בבית ומסביר מדוע חשוב כל כך לבצע איטום של הגגות לפני כל חורף.

הסכנות הבריאותיות

רטיבות מתבטאת בקירות ספוגים ורטובים ובריח חריף של טחב. הריח הלא נעים הזה הוא לא סתם ריח לא נחמד אלא יכול להיות סימן למפגעים שיכולים לגרום לבעיות בריאותיות. רטיבות מביאה איתה טחב ועובש שיכולים לגרום לבעיות בריאותיות כמו קשיי נשימה, אסתמה, התקפי אלרגיה, מחלות חורף בלתי פוסקות, זיהומים ועוד.

בבתים בהם ההזנחה של הגגות היא קבועה ולא מתבצע בהם טיפול נכון בגג לפני החורף עלולים הדיירים לסבול מסיבוכים חמורים שקשורים לנשימה ולפעמים יהיו חייבים לעזור את הבית כדי שיוכלו לנשום כמו שצריך. מקרים קיצוניים כאלו הם אמנם נדירים יחסית, אבל הם משקפים מדוע חשוב כל כך לטפל בגג באופן קבוע ולבצע איטום גגות.

הסכנות לבית

לצד הבעיות הבריאותיות הרבות שרטיבות יכולה לגרום בבית, יש כמובן סכנה לשלמותו של הבית. רטיבות שמגיעה בגלל גג לא אטום יכולה לגרום להתקלפות צבע מהקיר, לנזק לרהיטים ולפריטים בבית בגלל לחות, לכתמי עובש על הקירות, לבעיות בצנרת ועוד. היא יכולה ליצור התנפחות של החלונות העשויים מעץ ושל הדלתות בגלל הלחות הרבה שיש בבית וליצור אפילו כתמים על הרצפות.

רטיבות חמורה שהוזנחה שנים יכולה להפוך את הבית לבלתי מתאים למגורים ובמקרים קלים יותר פשוט לגרום לבעלי הבית להשקיע הרבה מאד כסף על שיפוצים שהיו יכולים להימנע אילו רק היינו שומרים על שגרה של טיפול בגג, בדיקה של הגג מדי חורף ואיטום במידת הצורך.

הפתרון – איטום גגות לפני החורף

במדינה כמו ישראל קשה לדעת מראש איך ייראה החורף שלנו ולכן פעולות מנע כמו איטום גגות הן כל כך חשובות. כבר בתקופת הקיץ מומלץ להזמין הביתה מומחה לאיטום גגות שיבדוק את מצב הגג ויעריך מה בדיוק צריך לעשות. אם הגג לא עבר תהליך של איטום במשך כמה שנים מומלץ לבקש מחברה לאיטום גגות ייעוץ בכל הקשור לשיטות החדשות יותר של איטום גגות.

בחירת חברה מקצועית ואמינה, שיש לה התמחות בכמה שיטות של איטום גגות, תאפשר לנו להתאים את שיטת האיטום בצורה הטובה ביותר לסוג הגג שיש לנו. אם נעשה זאת מספיק זמן לפני החורף, נוכל למנוע בצורה משמעותית רטיבות בקירות שמגיעה דרך הגג.

אם בבית יש כבר רטיבות שנגרמה מאיטום לקוי בחורפים קודמים, מומלץ לטפל בה לפני החורף ולבצע במקביל איטום של הגג. טיפול ברטיבות צריך גם כן להתבצע על ידי בעלי מקצוע מתחום השיפוצים שיודעים באילו חומרים יש להשתמש כדי לאטום את הקירות ולהסיר את איזורי הרטיבות. הטיפול צריך להיות ייבוש של הקיר, גירוד, שיוף ואיטום של הקירות ולבסוף צביעה של הקירות מחדש למראה נקי יותר.

כל הפעולות הקוסמטיות האלו לצד פעולה של איטום גגות על ידי איש מקצוע טוב ואמין לפני החורף, יספקו לנו הגנה משמעותית בפני כל הסכנות שמביאה איתה רטיבות אל תוך הבית. כשמדובר בבריאות שלנו ובסביבה בה אנחנו גרים, אף מחיר הוא לא גבוה מדי.

דילוג לתוכן